Page 10 - Enterpress Magazin - 2017. 1.
P. 10
10. oldal 2017. január-február
Book of life
Alapvetően a játék abból áll, hogy
egyre tovább jussunk a helyszíneken.
Ehhez ajtókat kell kinyitnunk. Három-
féle ajtó van, mindegyikhez más kulcs
kell. A legérdekesebb az, amelyiket,
ha ki akarjuk nyitni, még válaszolnunk
is kell egy kérdésére. Másik feladat,
hogy takarékoskodjunk az energi-
ával, és küzdjük le az ellenségeket.
Vigyázat, minél tovább jutunk, annál
keményebb ellenfeleink lesznek. Van
olyan, amelyik ha egy-kétszer meg-
sebez, végünk van... még jó, hogy ki
lehet menteni a játékállást.
A PAUSE / HOLD megnyomására
előjön egy menü, itt lehet menteni/
tölteni. Egyszerre max. 9 kimentett
állás lehet, ezekre számokkal lehet
hivatkozni. Az I gombra megjelenik a
tárgyaink listája.
Tehát ennyi a játék. Úgy gondolom
felesleges lenne részletes leírást ké-
A BOOK OF LIFE egy szerepjáték-sze- léphetünk előre, ha szabad az út. Ha szíteni, hiszen ez elvenné a játék ér-
rű program. Különböző helyszíne- feljáró-lejáró van előttünk, az ENTER dekességét. A kezdéshez egy kis se-
ket kell bejárnunk, tárgyakat meg- megnyomásával tudunk fel-le mászni. gítség: jegyezzük meg a helyet, ahol
találnunk, eközben ellenségekkel Ha egy tárgyat találunk, annak neve vagyunk. Most induljunk el nyugat
kell megküzdenünk. A játékot a saját megjelenik fent a szövegmezőben. fele, tehát az iránytű balra mutasson.
szemszögünkből látjuk. A játék célja, Az F1-F4 gombokkal felvehetjük, azaz Menjünk addig, amíg egy sziklasor-
hogy megtaláld az Élet Könyvét (a maximum 4 tárgy lehet nálunk. Az hoz nem érünk, ekkor induljunk el
BOOK OF LIFE ugyanis ezt jelenti). F5-F8 gombokkal lehet használni a délre. Valahol egy szikla mellett van
Persze nem a sarkon álló fa tövében tárgyakat. Értelemszerűen az F1-gyel egy kulcs. Evvel menjünk vissza a kez-
fogjuk megtalálni... Útközben sok felvett tárgyat az F5-tel, az F2-vel fel- dő pozícióra. Nyissuk ki az ajtót... és
szörnyet kell leküzdeni, ajtókat kinyit- vettet az F6-tal stb. lehet használni. már van is egy kardunk !
ni, sőt vannak jelszóra kinyíló ajtók is. Például ha van egy kardunk, azt hasz- Mint a program készítője, minden-
A kérdések bibliai helyekre, szemé- nálva ütni fogunk egyet (ezt jelzi is a képpen írok pár szót a technikai kivi-
lyekre, vonatkoznak. A helyes vála- képen egy „placcsanás”) . Ellenségek telezésről. A játék 256 színű, és épp
szokat a föld alatti labirintusokban, a ellen hatásos! De máshol is, például ezért elég rossz felbontású grafikát
helyenként a falon található táblákat átvághatjuk magunkat a bokrokon, használ. Azonban ettől függetlenül
elolvasva tudhatjuk meg. A játék irá- pókhálón. Található egy harci balta szép az összhatás - érdemes színes
nyítása benne van az intróban, de is valahol, ez nagyobbat üt, bár kor- képernyőn megnézni. A sebesség-
azért jobb, ha részletezem egy kicsit. látozottabban használható. Ha egy re sem lehet panasz, ilyen stílusú já-
Betöltődés után választhatunk, hogy pajzsunk is van, nehezebben tudnak tékhoz ez pont elég. Programozási
új játékot akarunk-e kezdeni. Most vá- megsebezni az ellenségek (nem kell szempontból érdekes a térbeli meg-
lasszuk ezt, így a játék elején találjuk külön használni, elég, ha csak nálunk jelenítés, a távolabbi dolgok elsöté-
magunkat. A kép felső részén néha van). Hasznos tárgy a térkép, érdemes tülése (ezt a lejjebbi szinteken lehet
megjelenhet valami szöveg, például, mindig magunknál tartani. Ennek se- megfigyelni). Látványos, mikor az el-
hogy milyen tárgy van a közelünk- gítségével nagyon könnyen lehet tájé- lenségek közelednek-távolodnak.
ben, vagy az adott helyszínről valami kozódni ! Talán kicsit túl könnyen is...
információ. A játékkép jobb felső sar- Az ételt csak akkor érdemes megenni, Tehát jó szórakozást a játékhoz!
kában látható az iránytű. Az O gomb- ha nincs teli az energiánk. Ja, az ener-
bal balra, a P-vel jobbra lehet forog- giát a kép felső részén lévő csík jelzi. Baráth Endre
ni. A Q gomb megnyomására egyet Tőle jobbra van egy iránytű.