Page 10 - Enterpress Magazin - 2017. 1.
P. 10

10. oldal                                                                           2017. január-február



                                    Book of life










                                                                                Alapvetően a játék abból áll, hogy
                                                                                egyre tovább jussunk a helyszíneken.
                                                                                Ehhez ajtókat kell kinyitnunk. Három-
                                                                                féle ajtó van, mindegyikhez más kulcs
                                                                                kell. A legérdekesebb az, amelyiket,
                                                                                ha ki akarjuk nyitni, még válaszolnunk
                                                                                is kell egy kérdésére. Másik feladat,
                                                                                hogy takarékoskodjunk az energi-
                                                                                ával, és küzdjük le az ellenségeket.
                                                                                Vigyázat, minél tovább jutunk, annál
                                                                                keményebb ellenfeleink lesznek. Van
                                                                                olyan, amelyik ha egy-kétszer meg-
                                                                                sebez, végünk van... még jó, hogy ki
                                                                                lehet menteni a játékállást.
                                                                                A PAUSE / HOLD megnyomására
                                                                                előjön egy menü, itt lehet menteni/
                                                                                tölteni. Egyszerre max. 9 kimentett
                                                                                állás lehet, ezekre számokkal lehet
                                                                                hivatkozni. Az I gombra megjelenik a
                                                                                tárgyaink listája.

                                                                                Tehát ennyi a játék. Úgy gondolom
                                                                                felesleges lenne részletes leírást ké-
        A BOOK OF LIFE egy szerepjáték-sze-  léphetünk előre, ha szabad az út. Ha  szíteni, hiszen ez elvenné a játék ér-
        rű program. Különböző helyszíne-    feljáró-lejáró van előttünk, az ENTER  dekességét. A kezdéshez egy kis se-
        ket kell bejárnunk, tárgyakat meg-  megnyomásával tudunk fel-le mászni.  gítség: jegyezzük meg a helyet, ahol
        találnunk,  eközben   ellenségekkel  Ha egy tárgyat találunk, annak neve  vagyunk. Most induljunk el nyugat
        kell megküzdenünk. A játékot a saját  megjelenik fent a szövegmezőben.  fele, tehát az iránytű balra mutasson.
        szemszögünkből látjuk. A játék célja,  Az F1-F4 gombokkal felvehetjük, azaz  Menjünk addig, amíg egy sziklasor-
        hogy megtaláld  az Élet  Könyvét  (a  maximum  4 tárgy  lehet  nálunk.  Az  hoz nem érünk, ekkor induljunk el
        BOOK OF LIFE ugyanis ezt jelenti).  F5-F8 gombokkal lehet használni a  délre. Valahol egy szikla mellett van
        Persze nem a sarkon álló fa tövében  tárgyakat. Értelemszerűen az F1-gyel  egy kulcs. Evvel menjünk vissza a kez-
        fogjuk megtalálni... Útközben sok  felvett tárgyat az F5-tel, az F2-vel fel-  dő pozícióra. Nyissuk ki az ajtót... és
        szörnyet kell leküzdeni, ajtókat kinyit-  vettet az F6-tal stb. lehet használni.  már van is egy kardunk !
        ni, sőt vannak jelszóra kinyíló ajtók is.  Például ha van egy kardunk, azt hasz-  Mint a program készítője, minden-
        A kérdések bibliai helyekre, szemé-  nálva ütni fogunk egyet (ezt jelzi is a  képpen írok pár szót a technikai kivi-
        lyekre, vonatkoznak. A helyes vála-  képen egy „placcsanás”) . Ellenségek  telezésről. A játék 256 színű, és épp
        szokat a föld alatti labirintusokban, a  ellen hatásos! De máshol is, például  ezért elég rossz felbontású grafikát
        helyenként a falon található táblákat  átvághatjuk magunkat a bokrokon,  használ. Azonban ettől függetlenül
        elolvasva tudhatjuk meg. A játék irá-  pókhálón.  Található  egy  harci  balta  szép az összhatás - érdemes színes
        nyítása benne van az intróban, de  is valahol, ez nagyobbat üt, bár kor-  képernyőn megnézni. A sebesség-
        azért jobb, ha részletezem egy kicsit.  látozottabban használható. Ha egy  re sem lehet panasz, ilyen stílusú já-
        Betöltődés után választhatunk, hogy  pajzsunk is van, nehezebben tudnak  tékhoz ez pont elég. Programozási
        új játékot akarunk-e kezdeni. Most vá-  megsebezni az ellenségek (nem kell  szempontból érdekes a térbeli meg-
        lasszuk ezt, így a játék elején találjuk  külön használni, elég, ha csak nálunk  jelenítés, a távolabbi dolgok elsöté-
        magunkat. A kép felső részén néha  van). Hasznos tárgy a térkép, érdemes  tülése (ezt a lejjebbi szinteken lehet
        megjelenhet valami szöveg, például,  mindig magunknál tartani. Ennek se-  megfigyelni). Látványos, mikor az el-
        hogy milyen tárgy van a közelünk-   gítségével nagyon könnyen lehet tájé-  lenségek közelednek-távolodnak.
        ben, vagy az adott helyszínről valami  kozódni ! Talán kicsit túl könnyen is...
        információ. A játékkép jobb felső sar-  Az ételt csak akkor érdemes megenni,  Tehát jó szórakozást a játékhoz!
        kában látható az iránytű. Az O gomb-  ha nincs teli az energiánk. Ja, az ener-
        bal balra, a P-vel jobbra lehet forog-  giát a kép felső részén lévő csík jelzi.             Baráth Endre
        ni.  A Q  gomb megnyomására  egyet  Tőle jobbra van egy iránytű.
   5   6   7   8   9   10   11   12